Białystok, dn. 03.10.2024 r.
Zapytanie ofertowe na realizację zadania:
Zespół cmentarzy wojennych: Cmentarz wojenny Piasecznia III, Cmentarz wojenny Kierzek II
Postępowanie nie podlega ustawie z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605, z późn. zm.).
NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Ośrodek Badań Europy Środkowo-Wschodniej
ul. Ciołkowskiego 1J lok. 1083, 15-245 Białystok
Adres strony internetowej: www.obesw.pl
Osoba do kontaktu z wykonawcami: dr Małgorzata Karczewska, tel. +48 605 565 841
E-mail do korespondencji: kontakt@obesw.pl
TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA
1) Niniejsze postępowanie prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
2) Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320).
3) Zamówienie nie zostało podzielone na części ponieważ obejmuje wykonanie roboty budowlanej o takim zakresie rzeczowym, że nie ma możliwości wydzielenia mniejszych podzakresów w taki sposób aby mogli je wykonać różni wykonawcy. Zakres oraz wartość zamówienia powoduje, że jest ono dostępne dla małych i średnich przedsiębiorców. Ze względu na wielkość zamówienia możliwe problemy w organizacji robót zamawiający uznał zamówienie za niepodzielne.
4) Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Odbudowy Zabytków.
5) W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajduje bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061 z późn. zm.).
6) Komunikacja odbywać się będzie w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej kontakt@obesw.pl, na zasadach określonych w zapytaniu.
SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA
Opublikowanie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej Wnioskodawcy – Gmina Kadzidło http://kadzidlo.pl/ oraz Beneficjenta – Ośrodek Badań Europy Środkowo Wschodniej https://www.obesw.pl/
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane; 71351700-0 - Usługi poszukiwań naukowych
1) Przedmiotem zamówienia są kompleksowe prace renowacyjne dwóch cmentarzy wojennych z czasów I wojny światowej położonych na gruntach wsi Piasecznia (dz. geod. nr 3180/2) i Kierzek (dz. geod. nr 44, 45 i 3186). Oba cmentarze są obiektami zabytkowymi i miejscami pamięci, dlatego wszelkie prace muszą być prowadzone w uzgodnieniu z Mazowieckim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim na podstawie wymaganych prawem pozwoleń i uzgodnień
Zakres renowacji cmentarza wojennego Piasecznia III:
1. Wycięcie samosiewek drzew i krzewów, usunięcie zbędnej roślinności zielnej wraz z wywiezieniem biomasy. Cięcia pielęgnacyjne starodrzewu
2. Uporządkowanie terenu cmentarza – zasypanie zapadlisk współczesnych wkopów
3. Naprawa wału ziemnego wyznaczającego granicę cmentarza: uzupełnienie ubytków, likwidacja wydeptanych ścieżek prowadzących przez wał, odtworzenie odcinka wzdłuż południowej krawędzi, zasypanego podczas prac ekshumacyjnych
4. Ustawienie krzyża cmentarnego o wysokości co najmniej 4,5 m w centralnej części cmentarza
5. Przeprowadzenie historycznych poszukiwań archiwalnych w archiwach polskich oraz niemieckich i na podstawie wyników w/w kwerend opracowanie treści i koncepcji graficznej oraz wykonanie i ustawienie trwałej tablicy informacyjnej poza granicą nekropoli
Zakres renowacji cmentarza wojennego Kierzek II:
1. Inwentaryzacja napowierzchniowych elementów cmentarza wraz ze sporządzeniem rysunku planu cmentarza i dokumentacji fotograficznej
2. Aktualizacja karty ewidencyjnej cmentarza zabytkowego na potrzeby WKZ
3. Opracowanie karty miejsca pamięci na potrzeby wojewody mazowieckiego
4. Wycięcie samosiewek drzew i krzewów, usunięcie zbędnej roślinności zielnej wraz z wywiezieniem biomasy. Cięcia pielęgnacyjne starodrzewu.
5. Uporządkowanie i wyrównanie terenu cmentarza (poza mogiłami i inną infrastrukturą)
6. Renowacja (nadsypanie) nasypów mogił grobów wojennych (159 mogił grobów jednostkowych i zbiorowych)
7. Odtworzenie krzyży nagrobnych na mogiłach (60 cm wysokości x 159 szt.)
8. Renowacja dwóch ziemnych kopców – podstaw pod krzyże cmentarne oraz rekonstrukcja dwóch wysokich krzyży cmentarnych (4,5 m wysokości)
9. Przeprowadzenie historycznych poszukiwań archiwalnych w archiwach polskich oraz niemieckich i na podstawie wyników w/w kwerend opracowanie treści i koncepcji graficznej oraz wykonanie i ustawienie trwałej tablicy informacyjnej poza granicą nekropoli
2) Miejsce wykonywania zadania: grunty wsi Piasecznia (dz. geod. nr 3180/2) i Kierzek (dz. geod. nr 44, 45 i 3186)
Zadanie realizowane będzie przy udziale środków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach udzielonej dotacji przez Gminę Kadzidło (tj. wnioskodawcy, któremu udzielono dofinansowania z RPOZ z przeznaczeniem na udzielenie dotacji Zamawiającemu).
3) Możliwość składanie ofert częściowych – nie.
4) Termin realizacji: do 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
5) Termin płatności: do 35 dni kalendarzowych od dnia otrzymania faktury.
6) Okres gwarancji: 5 lat licząc od daty odbioru końcowego.
7) Szczegółowe warunki realizacji zamówienia określa projekt umowy stanowiący załącznik do Zapytania ofertowego.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Zamawiający nie stawia warunków udziału w postępowaniu.
WYMAGANE DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ
1. Zamawiający wymaga, aby oferta zawierała:
a) Wypełniony formularz ofertowy (wg wzoru – zał. do Zapytania ofertowego).
b) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych lub innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.
2. Formularz oferty nie podlega uzupełnieniu. Niezałączenie lub załączenie niepodpisanego Formularza ofertowego skutkować będzie odrzuceniem oferty z postępowania.
INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZ OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT
1) Ofertę realizacji zadania w postaci skanu oraz wszelkie oświadczenia, wnioski, pytania, zawiadomienia oraz inne informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują za pośrednictwem poczty elektronicznej na adresie e-mail: kontakt@obesw.pl
2) Ofertę sporządzona się w języku polskim, zgodnie z treścią formularza ofertowego, którego wzór stanowi załącznik do Zapytania. Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) upoważnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy.
3) Oferta (formularz ofertowy) oraz pozostałe dokumenty składane wraz z ofertą powinny zostać złożone w formie skanów na adres mailowy: kontakt@obesw.pl
TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
1) Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
2) Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1) Miejsce oraz termin składania ofert: drogą mailową na adres kontakt@obesw.pl lub platformą epuap na adres /OBESW/domyslna do dnia 04.11.2024 r., godz. 15:00.
2) Miejsce oraz termin otwarcia ofert: ul. Ciołkowskiego 1J lok. 1083, 15-245 Białystok.
O terminie otwarcia ofert Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty.
OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY
1) Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami:
Cena ofertowa brutto - waga 100%
2) Zamawiający przyjął w przedmiotowym postępowaniu wynagrodzenie ryczałtowe. Cena oferty winna obejmować wszelkie koszty jakie poniesie Wykonawca przy realizacji zamówienia (wszystkie roboty budowlane, dostawy, usługi niezbędne do wykonania przedmiotu umowy) z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków.
3) Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta przedstawiająca najkorzystniejszą ofertę cenową.
4) O wyborze oferty Zamawiający zawiadomi poprzez upublicznienie na stronie Zamawiającego informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej oraz drogą mailową.
ZAMAWIAJĄCY ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO:
1) Zmiany terminu składania ofert;
2) Nieudzielenia odpowiedzi na pytania Wykonawców;
3) Zmiany treści zapytania;
4) Poprawienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w ofercie;
5) Wezwania Wykonawcy do złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty;
6) Wezwania Wykonawcy do uzupełnienia oferty o wymagane dokumenty i oświadczenia;
7) Odrzucenia oferty wraz z podaniem uzasadnienia;
8) Przeprowadzenia negocjacji z wybranym przez siebie Wykonawcą w przypadku, gdy wszystkie oferty podlegają odrzuceniu;
9) Przeprowadzenia negocjacji cenowych z wybranym przez siebie Wykonawcą w przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia;
10) Unieważnienia Zapytania bez podania przyczyny (na każdym etapie postępowania) i bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1) Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Zamawiającego.
2) Klauzula informacyjna z art. 13 RODO stanowi Załącznik do Zapytania ofertowego.
LISTA ZAŁĄCZNIKÓW:
1) Formularz ofertowy – Załącznik nr 1;
2) Projekt umowy - Załącznik nr 2;
3) Klauzula informacyjna RODO - Załącznik nr 3.
2 miesiące temu